Wednesday, 1 November 2017

Hello November

Pejam celik pejam celik dah hujung tahun dah anak ponn dah hantar buku teks...weiiii kejapnya masa berlalu skarang ni, rs br jer g orientasi sek ana darjah 1...tup2 dah nak masuk darjah 2 dah anak sulong mama ni... Abang dah nak masuk darjah 2, kakak pon dah 5 tahun nk g sekolah dah jugak..tggl la mama nga baby jer kt umh...

Anak makin besar means mama papa pon bertambah muda la kn...huhuhuhuhu....😂😂 ,

ok si bongsu nk take  over laptop dah..daaaa....

Wednesday, 6 September 2017

Aidiladha 2017

Assalamualaikum...
Salam kemerdekaan  😄😄😄

Sebelum kita berceloteh pasal perjlnan balik ke kg n aktiviti kt kg...meh la melayan citer psl perjlnn balik ke kl dl...ya Allah, lama betul xhadap jem ni...almaklumla sblum ni anak xsekolah lg...so blh balik awal sblum budak sek cuti n balik lambat selepas budak skolah dh start sek... tahun ni,ank sulong dh darjah 1...makanya segala cuti2 adalah waktu cuti sekolah aje la nampaknya...

Perjalanan balik aritu, start dr umh parent in law kul 11.30am...tersangat la lmbat dr perancangan asal, bapak nyer kt kul 9 dh nk bertolak,skali pas subuh dia sambung tdooo daaaa.... masuk jln besar pn kete dh startbersusun2..

Nk sedapkn ati,org nk g mkn iknsotong celup tepong nihh...almaklumla 45ekor rm10 jer ko,giloss xtry..aku awl2 lg dh mkn...tu nnt citee kemudian hari...

Dipendekkn cerita,kul 830pm smp tol gombak....fuhhhh kira la brp jam,nga ank2 laparnya...sebakul bwk bekal lapar nasi jgk ank2 aku nih,tp sedih sbb tapau nasi skali nasi basiiii daaaaaa....😭😭😭

Pastu si kecik bongsu ni blh lak dia memerut di tgh2 jem tuh...nasiblaaaa

Tp apa2 pn alhamdulillah selamat smp umh pas tapau mcD, nasik goreng mamak kul 1030pm kt umh,dkt 12jam weeeiiiii....

Tahun depan kna tgk jadualraya n  cuti sek ank elok2 ni...

Susu kunyit Badam Madu

 
Saper2 nak kulit pinkish2 n awek muda gtu blh la try...

Bahan2:

1. Susu rendah lemak
2. 1 inci kunyit ditumbuk kasar
3. 2 sudu madu
4. 3 biji badam ditumbuk kasar

Cara2:

1. Panaskan susu dan kunyit
2. Kemudian masukkn badam dan kacau seketika
3. Tuang dalam gelas n blh masukkn madu
4. Sedia untuk diminum

*** boleh amalkan 2x seminggu

*** if nk minum hari2,xperlu masukkan Kunyit,just madu n badam shj

Pic n resepi ehsan google 😘

Tuesday, 25 April 2017

Oh my baby

Assalamualaikum ya allah lama btl la x bukak blog skrg ni, bz yg amat...stress pon ya, arghhhh pagi2 dh stress mmg membawa ke malam la stress ni.....

Stress sbb bby kuat sgt myusu badan, sakit badan weiii rs nk stop bf jer skrg, 😭😭😭 mlm2 pon asyik bgn jer, siang pon nk wat kje xblh nk terbaring jer...nak kt lapar makan jer manjang...ke susu xberkualiti... 😥😥😥

Ok la nk google cara pnyeelsaian skjp...

Bye

Wednesday, 12 October 2016

Nak kurus tp xkurus2...

Pas bersalin ank no 3 ni, berat aku kemain lg liat nk turun...mgu pertama bersalin laju jer 8kg zasss trun pastu skilo2 jer pastu duk trun naik...stresss okieee

Pastu sbulan 2 ni ada ambik 1 benda ni utk kurus, dah nama mkn ubat kurus mesti la ada pantang larang dia, tp aku ni bedal jer smua xikut pantang larang dia tu berat pn gtu jer laa, nak g berzumba anak bf mmg xcayer la aku nk tggl kt bapak dia, hahahahaha...nk bzumba kt umh pn anak bongsu ni alahaiii asal bangun jer mjerit dia suka tgk mak dia ni terlentang jer kt lantai tgk dia main.... Tp insyaAllah tgh dlm proses nk kurus jgk ni menjelang besday i xlama lg... 
Terimalahh gambar mak beranak 3 yg gemokkk iniii...huhuhu 


Sekuan

Saturday, 8 October 2016

Zhafran Faris 8months


Taraaaa..... Kisah senyum tangis nak lahirkan budak baik ni mama xsempat nak karang lagi...nah tgk ler budak bucuk2 mama ni.... Bab selfie no 1...

Ni la anak no 3 mama zhafran faris... Mmmuahhjj

Naz's Family

Assalamualaikum...

Lama betul la xmelawat kt cni.. laptop problem, nk mengarang kt hp mcm alahaiii xfeel nyer...Last entry pasal 37w checkup...6 ari pas, alhamdulillah dah selamat melahirnya sorang lagi anak lelaki...so skarang officially menjadi mama kepada 3 org anak, 2 lelaki and 1 princess manja yg amat...

Pengalaman bersalin anak no 3 ni xsempat nk karang lg but insyaAllah akn dibuat dalam masa terdekat coz pengalaman kali ni mencabar jgk ler...huhuhuhu...

ok ler nanti sambung lg...tgh pikir nk sambung cni ker nk buat kt blog nazsfamily tu...mcm mls jer nk handle byk2 skarang... nnt la buat balik kt cni tgk tarikh gambar...