Friday 27 April 2012

Bandung Day 3

Akhirnya, hari ni berkesempatan nk update blog pas sekian lm bersawang...ari ni smua kejer settle awl n now ank pon tdo, maka mari kita mengarang nga pantas n tuntas..hikhikhik....

On day 3, kami ambik balik supir day 1 tu, coz ari ni plan nk g Tangkuban parahu, kg daun n transstudio...tp sedih sgt x pegi transtudio coz org2 lain duit dh xder n masa pon semput coz byk masa ats jln nk ke tangkuban parahu....

Jam 8am kami gerak ke TP, jauh yg amat..puas tnya dh aku, jauh lg ke pak? jauh lg ke pak? aduss capek tau x!! (eh capek tu penat kn,hehehehe..) pastu kul9.30 br smp depan umh MODE...tnya lg jauh ke pak?waaaaa stress oooo jem gilak

Pak supir kami,hehehehe...time kt cni, kna bayar Rp50ribu sorang n waper ribu dh lupa untuk kereta,tp geram la coz dlm perjanjian nk ke tangkuban parahu xpayah tambah apa2 smua supir tangguh, alih2 kami lak yg kena bayar, aku asalnya xmo bg duit untuk cas kereta tu tp org2 lain ckp bg jer laaaaa....eerrrrr...perjanjian is perjanjian okiesss...lg 1 benggang pasal ni, nk keter lain bg keter lain, cian org belakang berhimpit2 nga beg n stroller zharif...eeieiiiiiii
Smp sn dh kul 11am, panas terik, xder gambar cun pon cni, smua mata sepet...geram tul. dh ler org2 kt cni jual barang masyaAllah mahal betul, siap tlg convert ke RM lg berapa harga dia, cth yg aku kena 2keping FM dia jual 200ribu..xder makna aku nk beli weiii beli kt tepi jln dapat 3paket=18FM 40ribu jer wehhh, yer wlpon yg kt tepi jln tu xcantek but ok la asal adaaa...:p,

Ms sblum trun keter aku dh pesan jgn beli apa2 smua mahal n kalu nk beli pon tgu time dh nk balik nk masuk keter dh baru beli, but member group kami ni, xsampai suku jln jenjalan kt cni, diorang dh beli...makanyerrr berdoyong2 la org lain follow dia...smpkn yg follow aku tu pon ckp, itu kawan bapak sudah beli dari teman sy..bapak beli la dgn sy jugak 1...banyak cantek muka ko, dh ler mahal nk paksa2 lak...aku n laki aku wat donno jerrr....

Pastu lg 1, dh nk balik, org yg follow aku tu duk suh jgk kami laki bini ni beli FM n brg2 dia yg lain, kami wat donno jer...smp ler kt kter hubby nk bg la duit mnum kat dia..berlagak sehhhh xmauuuuuu....kami ni kecian kt dia duk follow jer kn, kasi duit mnum pon xmau..xmau sudah..duit tu aku blh wat beli baju bandung lg tauu!!!
 Pas trun dr Tangkuban Parahu tu, kami bergerak ke cni lak..tp yg kelakarnya dlm kete ms tu ada drama, diorang ckp parah la org cni, dh beli 1 paksa lg suh beli 1 lg...dh ler tu mahal, diorang beli gelang, 700ribu tuuuu, yg lain menyampuk,kn ina dh pesan jgn beli apa2 n nk beli pn tgu time nk balik...ooopsss i dh pesan byk kaliii kn, dan sbb itu la diorang xder mood nk g stanstudio n hubby pon xder mood gak coz xdapat ke sn, coz dia nk sgt g sn....next time syg ya...tgu anak2 besar n leh main puas2...ehhhh...anak2...:D

 Dari kavling stoberi tu 5min jer kami dh smp ke kg daun...tp kebetulan pegi lak time lunch...sejam lebih tgu turn...aku dh rs bersalah lak...tp alang2 dh sampai tgu la jgk n aku yakinkn diorang makanan kt cni smua ckp sedap..kita try laaaaaa....Tapi sygggg sgt2 masing2 kamera dh olow bateri, xdpt nk ambik gmbar sgt, tumpang2 diorang nyer kamera yg masi bersisa baterinya....sobb...sobbb....

Alhamdulillah, makanan dia mmg sedap wlpon terpaksa tgu lama, inilah 2nd time betul2 kenyang aku sepanjang mkn kt bandung ni, 1stnya adalah time kt pasar baru yg gaduh2 pasal duit 1 n 2ribu tu kn,hehehehehe....
Pas kenyang, sambung shopping lak...oleh sbb mereka byk habis kt TP, maka kt cni aku jer la yg shopping...tp shopping baju anak n hubby jerr...aku? xberkenan la, lgpon budak kecik ni mgamuk kepanasan dlm tuh..laju2 kuar n cari lokasi popular tuk ambik gmbar kt cni, pon gmbar xcantek coz pkai hp jer :(

Pastu, berjln ler kami ke sekitar2 sn lak, jln cihampelas, dll yg sewaktu dgnnya kt area sn...DANNNNN paling penting kami repeat lg ke Cibaduyut, smp ler ke mlm...sambung beli kasut kulit,hehehehehe....hubby la ni, time pegi smalam xmo beli siap2 tuk saper2 pastu kalut nk g lagi..(slhkn hubby padahal aku yg nk beli slipar bunga2 tuh..hehehehehe...sorry papa )
Balik jer hotel, terus sambung kemas beg..nampak x kt belakng nuuu...antara kotak kasut yg terpaksa kami buang coz xmuat beg...syg tull...nasib baik kt umh ni ada kotak kasut yg leh simpan smua kasut2 xberkotak tu...

Oleh sebab time shopping kami smua berpecah, maka mlm tu acara tgk barang yg diorang beli la,hehehehe...ada yg aku dpt murah diorang mahal, ada yg aku mhl dioang murah, pastu yg diorang cr xjumpa, aku nampak jer smua yg diorang cr tuh, yer la..kami ni kalu membeli mmg keliling 1building n setiap ceruk kt pasar baru tuh...br puas ati wlpon penat...

Pastu bila kira duit balance bayk lg rupanya..xth nk wat apa dh, balik malaysia tukar jer la balik kn :D

Ok ler...smbung nxt lak last day kt sn yaa...

No comments: