Sunday 15 April 2012

Kenangan duduk asrama

Assalamualaikum.....

Tetiba hari ni teringat kenangan zman duk asrama waktu blajar dl, kelakar ada....sedih ada...geram adaa...pendek kata short panjang kata long..macam2 perasaaaannnn adaaaa...

Aku bersyukur coz rumah aku dekat sgt nga sekolah baik tadika,sek rendah n sek menengah... citer psl sekolah men, kalu perhimpunan ari ahad tu ( budak skolah pantai timur) or apa2 jenis pengumuman la kt skolah ataupon ari sukan mmg dengar sepatah sepatah apa yg cikgu cakap....nk ckp betapa dekatnya sekolah nga rumah aku yg menjadi punca kepelikan cikgu2 n kawan2 kenapa aku nk apply duk asrama, gedizzz kn, tp bkn sesajer, konon nk spm kn, nk study lebeyy ckit nga boyfren kawan2 sekelas,hehehehe....

Pas pujuk rayu cikgu, mak ayah aku ok jer sbb anak nk study kn nga boyfren kawan2, tp syg aku duk 3 bln jer...xtahan weh.....sebabnya...

1. Makan berjadual- aku xsngup nk bgn awl2 pg for breakfast, tp kalu xbgn kn kebulur lak n syg duit mkn dh byr bulan2..lgpon kt umh aku mmg xbreakfast...makanan 24/7 ada kt umh, oh home sweet home.

2. Belajar berjadual- aku mmg ada jadual study, tp kalu ada time aku xder mood nk belajar, aku tgk tv n baca majalah jer la, tp aku qada waktu lain cthnya: bgn kul 3-4 pg tuk study...tp di asrama, kul 12 nk kna tdo dh...kalu bgn tgh2 mlm nk study, msti nk shii..shiii...tatut nk kuar sensorng...coz asrama aku terkenal nga macam2...lalalalalalala.....

3. Budak2 bising- ni kalu dlm study room, dihimpun nya ramai2 umat, xramai yg btul2 study...ada yg menyanyi..anyam ketupat,mcm2 la peel sorang2.... I xleh blah laa time mood kemuncak nk study or esok nyer ada test biologi, walllaaaa...pernah aku wt pekitan halilintar dlm study room tu, trus terdiam smuaaa...hahahaha...sorry ye kawan2, aku bg pihak yg lain jer, sian diorg nk study tp korg bising :)

4. Banyak sgt cerita hantu- dr xtakut jadi terbayang2 jugak ckit2... Tp paling xleh blah ada jantan xguna masuk dorm sebelah dorm aku...xpasal2 kna berhimpun n wt umpan nk tgkap penyangak tu, i jadi pengawal u...baring bawah katil tepi pintu smbil kt tgn penuh ubt gigi, konon2 kalu jantan tu masuk dorm aku n berselera nga model atas katil tu, aku zasss tgkp n tenyeh muka nga ubat gigi tu...tp sayang dia masuk dorm sama...n syg jgk dia terlepas.. :(

And ada lg la beberapa punca yg xberapa nk ingt coz duduk pon 3 bln jer kn,hehehehe...aku terpikir la,mcm mana la kwn2 aku yg lain dr form 1 duk hostel, jauh dr mak ayah, berdikari wt smua benda sdiri...kagum..kagum...ya lah nk cari ilmu kna la tabah menghadapi segala susah payah hidup kn...

Tabik spring la kt sesaper yg blh bersbar duduk hostel...aku xsabar sbb rumah dekat sgt, kalu xsabar pon kna buat sabar jgk mcm aku duk matrix dl...tp tu next entry la...Penat laaa...

B
Y
E
E
E
!
!
!

1 comment:

*SiRibenMerah said...

saya start duk asrama umur 18thn.. hehehe