Friday 6 April 2012

Bandung Day 1 - Part 2

Assalamualaikum...salam Jumaat,

Lama tul ambik ms nk sambung citer pasal bandung nih, nk wat mcm mn..asal on laptop jer anak berebut2 nk ketik-ketik gak, update pon via ipad2 jorrr...ipad3 xminat..:p

Sambung kisah Bandung pada ari pertama,

Selepas check in kt hotel dlm kul 5 camtu, kami rehat2 jap n pastu kuar smbung shopping...huhuhuhu...matlamat g sn nk shopping kn, maka sila la habiskn juta2 pada ari pertama,hehehehee....

Destinasi pertama kami petang yg gelap tu...adalah Heritage ni...masuk cuci2 mata jap n habis gak sejuta kot cni, smuanya baju anak....baju lain xsempat nk g coz berkejar nk g tempat lain lak...next time nk pusing habis la...n nk duk area2 cni la, biar la mahal ckit hotel jnji snang and dekat nk shopping...
Dh g Heritage, slipar lak putus...huhuhuh..bukan i yer, i pakai kasut spanjang duk sn...ni group member kami, dan masuk la kami kt dalam Terminal Tas ni, oh yaaaa gambar ni ada ceritanya...pas aku snap jer gambar ni, guard dia dtg n ckp xleh ambik gambar kt cni...huhuhuhuhu...xblh ek, tgk ramai jer org blog ambik gmbar dlm nih, aku x profesional nk curi2 ambik gambar kot,huhuhu....kt dlm ni xder yg menarik pon...1 pon aku xbeli, kasut2 dia kt pasar baru berlambak....
Pas cari slipar n jenjalan kt FO2 sekitar Heritage tu, kami pon gerak ke anakecil lak...kt cni MENYESALLLLL giler coz xbeli baju tuk zharif, coz ingat baju2 ada kt pasar baru, tp habuukk pon aku xberkenan baju2 budak kecik kt pasar baru, tp harga dia lebih kurang jer kt malaysia nih, cm aku ralat coz xbeli 1 seluar tu yg mmg aku dh lama cari tuk zharif..huhuhuhu....salah mama...nk sedapkn ati, xper la...dh byk baju mama beli kt Heritage tu...
Time pak supir tu bersama kami dh hampir suntuk, maka bergegas la g mkn kt cni, Againnnn...aku mmg xleh nk terima makanan padang nih, aku rela makan KFC lg, sob..sobb...next trip xmo mkn masakan padang dh, pas masing2 kenyang..ya aku terpaksa makan coz takut xlarat nk jalan esok,bluewwweekk alasan tu ada jer....
Kesudahannya mlm tuh, sampai dekat kul 9 kt hotel, n laju2 masuk mall coz nk g cari air mineral...air RON waper ntah yg dia kasi  tu mmg xcukup ler bg kami yg kuat mnum air masak ni, hubby laju2 masuk dlm tu n beli air, aku lepak luar jer nga zharif....

Maka berakhirla, perjalanan n pershoppingan kami di hari pertama, sangattt...sangat penat coz dari jam 3pagi dh bangun n xsempat nk rehat lgsung....mlm tuh masing2 tdo terbongkang xsedar diri dgn aircond kedinginan tahap maksima....

No comments: