Tuesday 14 February 2012

Kuih Manjeeee

Assalamualaikum...

selamat ber'breakfast, best nya kalu dapat makan nasi lemak ikan aya, kuih2 ckit n teh tarik kn..walllaaaa....terbaekkk la kn, tp itu adalah menu breakfast kt kg jer, duk KiyL nih mkn roti ajor la, nasi lemak mmg reject...sorang pon xreti wat nasi lemak cni, jualnya kemain la dari pagi smp ke malam...rasa leh campak ke laut, dh campak ke laut pon belum tentu ada ikan2 yg nk makan...ok dahh...

Ini adalah kuih faberet kuuuu....alhamdulillah ari tuh time balik kg, dapat merasa coz myMom belikn..habis sepaket ank dia yg debab ni makan...kemain lg tnya.."ma nk xni?" tp tgn kemain lg sumbat kuih ni dlm mulut..sedappp,
Tgk la isi dia, penuhhhh okies, kt KL xpernah jumpa g kuih nih, n kalu ada pon mesti rasa dia xsedap...mesti aku akn jeling jer kuih nih kalu terjumpa kt KL...Peminat tegar kna cari kt tempat asal kn...TETAPI dari kecik smp la yg ank sorang baru aku pandai sebut KUIH MANJA...tq suamiku..

Dari kecik smpai la seblum tahu nk kuih manja nih aku mmg xtahu nama dia....time skolah dl, nampak kuih ni "mokcik...nok kuih inti meroh tu 2" hehehehe...pastu kalu  ada org jual makanan nga motor lalu kot umh "pokcik...kuih kapit inti meroh tu ada x?" nasib baik la pokcik tuh paham...hehehehe....bestnya duk kg, mak aku pon aku citer jer kuih ni, dia a'aa kn ajer...rsnya mak aku pernah ckp tp biasa la ank dia ni suka bercakap kn...maka dilupakn si MANJA tu dgn kuih lipat inti merah...:p

No comments: