Tuesday 29 May 2012

Sambungan...

Pada masa tu..zharif tenung jer kt luar, yaaa...ms tu kami sajer biarkan sliding door terbukak bg membenarkn angin sejuk masuk dalam umh....mmg best sgt time tuh...pastu zharif mula bercakap2 sambil tunjuk2 kt luar...biasa siang ari dia mmg mcm tu coz burung2 kecik slalu bertenggek kt balkoni kami ni...

Dh dia siap bgn n ke arah sliding door tuh, pastu undur ke belakang n then ke sn lg...aku mula la bertambah2 pelik...joint la skaki kt tepi anak tgk apa yg dia tgk..pemandangan depan umh ni pokok2 jer...dh ler malam xder nampak apa la...skali, mata ni terpandang lak kt celah2 dahan pokok yg betul2 mgadap umh kami....Ya Allah...terkejut betul, mcm ada 2 objek putih berada di antara dahan2 tu....Aku terus tutup sliding door, g wat susu untuk zharif n bacakan ayt kursi slow2 kt ubun2 zharif smbil zharif layan ipad sambil mnum susu....

Ntah keberanian dari mn, aku xciter pon kt hubby ms tuh, wat snyap jer....cuma ckp jer dh la bukak slilding door ni mlm2 papa ya...uhuhuhuhuu....berani jgk aku nih,hehehehe...

Keesokkan ari nyer, borak nga papa...tahu x naper smalam...mama nampak ada 2 "benda' kt celah pokok tu...terkejut, dh la bukak sliding mlm2 ya...

Tetapi...mlm esoknya papa bukak sliding door jugak coz pans ckit mlm tuh...pastu papa g solat, mama kt laptop...zharif kt port biasa lyn ipad, pastu tetiba dia bgn n lari kt aku smbil mata dia melilau jer intai kt luar...aku ni, mls nk ingat balik kejadian mlm tuh, suh zharif duk balik layan ipad dia, zharif pergi pastu lari baliik ke arah aku nga keadaan sama, mata tgk2 kt luar....

Baru ler mama ni rs berdebar n terus zass tutup lgsir dl baru tolak sliding door, pastu laju2 tarik zharif masuk blik...terus bebel kt papa, "kan mama dh ckp jgn bukak sliding door mlm2...", papa zharif diam jer...dan bersyukur sgt zharif ok sepanjang malam...

Now dh lepas beberapa mlm mmg xbukak dh sliding door, time2 dh nak blah ni br nk main chak2 yer...kami xkacau kamu jgn la kacau kami ya...

Mudah-mudahan tiada lg gangguan seperti ini di mana2 shj kami berada...Ya Allah lindungi la kami sekeluarga dari gangguan2 jahat..Amin

No comments: