Wednesday 22 January 2014

Short trip ke Johor

Satu lagi short vacation kami tahun lepas atau lebih tepat lagi bulan 11...ya..november adalah bulan berjalan2 cuti2 malaysia bg kami...bukan merancang tapi kebetulan..dan kebetulan jgk bln tu adalah bulan kelahiran anak sulong maka nampak macam maraikan besday abg jer speanjang bulan...

Adik, kalu adik baca ni nnt jgn merajuk okies..besday adiik nnt confirm jln2 jgk coz sm bulan nga annversary mama papa..siap la papa kalu xkuar bercuti kn...hehehehe....

Nk dijadikan cerita, MrLee ni kna g site visit kt johor, dh alang2 pegi cnfirm bermalam kn, anak bini xnk nk tggl kn...harus la i buat drama ckit..hehehehehe..mau xwat drama xpernah2 aku duk 3 branak jer kt umh..adik2 lak bz xleh nk dtg teman mesti la nk ikut sama....

So bila aku join mn2 vacation ni...tempat penginapan mestila aku yg cari kn...huhuhuhu...cuak seh takut org xsuka nga pilihan kita...so google2 pnya google maka kami pilih ler Bayu Marina Apartment tu...kenapa xpilih hotel kt town JB? sbb kejer nyer xde la smp ke sana...n mcm xtahu nk g mn kt JB tu, nk g legoland n hello kitty tu anak2 kecik lg mcm 1 kerugian di situ...

Tapi nasib baik jgk aku book bayu marina ni..sebab...ms otw tu kete aku lead la...keter member sbuah lg follow ler rapat2 kt blakang...kitorang dlm ni duk sembang2 ler smbil usha blakang..wah blh tahan org tua tu bwak keter sayang follow rapat jer nih....sembang pnya sembang..pas rnr tangkak (tetiba rindu lak kt KMJ,Tangkak...camner la rupa skarang...aku 1st batch tu..huhuhuh) aku perasan keter diorang xde kt blakang, skali member call ckp keter mati tgh jln...terkejut kami, ckit lg nk smp kt tempat yg dituju..dh ler diorang pon ada baby mcm kami...if nk u turn ambik mmg jauh sgt...dia pon ckp ok ...kami exit tol berhampiran n tgu...xlama pas tu dioarng smp dgn towing...hari dh gelap..pegi site tu kjap org dh xder maka esk kna dtg balik...mmg syukur sgt2 coz xbooking kt town n tiket nk g legoland bagai tu...

Dipendekkn crita, member tu nk repair keter kt KL n set time nga towing KL trun jhr ambik keter dia n ank bini dia naik nga kitorang....tepi sblum balik tu...1 tempat jer mmg kena singgah...JPO...saja nk tgk apa yg gah sgt org duk crita tu kn...masuk cuci2 mata jer...bf i tuh dh cuak ajak masuk burberry..hahahaha....masuk coach pon nasib baik beg yg aku nk tu xder, malas nk tnya kn tetiba ada habis laaa....hahahaha....kna kumpul duit beli kt KLCC jgk ler...tp aku sbnarnya terberkenan kt LV skarng ni...tgk la mcm mn...:p
 

Bilik kt sn..ok la...anak2 pon bebas cm xder bathtab jer la..gambar kt mn ntah lg...xjmp folder...

Pas settle hal kejer n keter pon dh naik lori angkut balik KL, kami pon gerak balik KL...kalu dikutkn mmg xpuas ati bercuti...tp dh nama pon cuti sambil kejer kn...so ok la...next time la JB aku datang...

No comments: