Thursday 22 December 2011

Eleh ko nih...

Salam khamis,

Mendung jer hari nih...maka hasil mendobi ari nih jwbnya, jemur bawah kipas ajer la...xpe lah cepat kering ckit kn :D

Ari ni zharif mcm biasa bn tdo jer mkn roti cicah air milo...sampai ehem2 pon wrna milo, tp tu jer yg dia suka bg jer la...sbb kalu tgk ank org lain yg sebaya zharif lg ler mcm2 aku tgk dia bg makan, eskrim la..durian la...lollypop la...biskut bergula la...haihhh...me? Nehi babuji ok bg benda2 tu smua lg...air milo ni pon wt syarat rasa ckit2 jer...pastu kasi air masak sbotol suh dia hbskn..kasi neutral balik...

Niat asal tajuk tu sbnarnya nk bercerita ttg sesuatu...sesuatu??? Nooo...seseorg sebenarnya, untuk dijadikn iktibar diri sdiri jgk sebenarnya...

Ada member aku nih citer yg dia ada sorg kawan (A)yg kejer sm nga dia bercerita ttg kawan time blajar(B) dl...kawan dia si A tuh gaji besau ckit dr si B ni, apa2 si A beli mesti nyer si B tu wt2 terkejut ek kooo beli " sekian....sekian" si A snyum jer la, camner dia tahu si A membeli belah? Mesti la tahu sbb diorng housemate gtu...

Tp yg xleh blah si B ni kasi ler kata2 nasihat...ko ni mentang2 gaji besau tu simpan2 la duit beli benda2 berguna ckit, aku ni gaji kecik jer..kalu ada duit pon aku xbeli benda nih...si A snyum jer....Sekali hambik ko, pung pang2 duk nasihat org suh berjimat dia beli haaaa kooo lg mahal dr si A nih...

Si A ni bercerita la kt kwn aku nih pasal kawan dia tuh...tp yer la apa leh wat kn, sabar jer la nak oiii...org mcm tu mmg jenis xleh org lebih dari dia kot...aku dgr ni pon tumpang bersimpati...biar je la org mcm tu kn, smp ms dia terkepit nga utang2 barang dia beli tuh, sedar la diri tu kot...

Nota kaki: jgn duk kata org jer manjang, nnt kena kt diri sdiri okies...hubby pon pesan jgn mgata org nnt kena kt kita ok, zip mulut...:/

No comments: