Tuesday 18 December 2012

Anti Bendi

BENDIIIIIII....

Ntah bagaimana entah bila aku mula xsuka sayur yg diberi nama BENDI ni...dgr jer org sebut perkataan bendi mmg automatik tekak ni kembang semacam jer n kepala otak ni duk terpikir2 jer kebelendiran nyaa...oemghiiiii....

Apa yg aku ingat ms skolah rendah dl ada aktiviti bercucuk tanam ni, n setiap org ada batas2 dia sdiri cikgu tetapkn setiap org nk tanam apa..aku kna tanam bendi..ms tuh aku mmg xder perasaan nga bendi nih maka tanam wat syarat jer tanam semata2 xder siram2 pon, kalu hujan dpt ler tanaman aku tu mnum...Pastu bila dh kuar anak2 nya tgk org lain pnya comel2 jer aku nyer sure ada 2,3 pokok yg mati kering..betapa xpedulinya aku kt tanaman sdiri...maka akhir skali org dpt byk hasil aku dapat berapa je bendi, tu pon wat balik umh pesan kt mak aku kalu nk masak lauk ada bendi ni, msk lauk lain untuk aku...BETAPA aku xsuka, rs bendi dlm kuah pon tekak aku xleh terima...

Pastu now kawen lak nga hantu bendi, kalu jmp bendi dlm asam pedas tu mmg dia ambik n mkn nga penuh berseleranyaaa....oh tidakkkk xsanggup nk pandang kekasih ati ngap bendi depan mata...

TETAPI....

Semalam ntah bagaimana terbukak lak pintu anak tekak ni untuk menelan bendi nih...g tapau asam pedas tgn ni ntah mcm mn blh terambik 2bijik bendi...pastu time makan sambil tutup mata, maka selepas berpuluh tahun masuk jgk bendi dalam badan aku nih, mudahan segala khasiatnya berjaya diserap oleh tubuh badanku...1 1/2 bendi berjaya dikunyah n ditelan....

Ini lah bendi yg berjaya masuk ke tubuh badan aku semalam...tp pas gigit bendi nih aku sumbat nasi n lauk pauk lain cepat2 maka xberapa rs kebelendiran n bau bendi tuh...citer kt cikAbg, aku dh berjaya mkn bendi, uisssshhhh dia ckp bendi kt pelita lg best....nk suh mkn nasi kandar la tuh...NO..NOOO...NOOOOO... OKIESSS...yg tu kna tgu masa lain lak untuk tekak ni terima...

Sekian cerita minah anti bendi yg terpaksa telan bendi :p

No comments: