Friday 7 December 2012

Budget 3 bulan pertama tahun 2013

Salam Jumaat...

Sempena hari yg penuh kemuliaan ni..marilah kita banyak2 kn bersabar yaaa....yaaaa aku sgt2 tgh bersabar ni nga kerenah kakak aku tuh, dh jnji nk g umh dia blh lak dia xmengangkat panggilan aku selama hampir 25min...stressss....dh ler aku lapar menggigil bawak keter g umh dia, ank lak tertido kt sebelah....blh lak dia xjawab...aku siap park tepi bilik dia hon sekuat ati pon xder respond..housemate dia yg lain xth la sedar ke tidak...siap gegar pagar umh pon xder org kuar...pas sejukkn tekak nga teh air tapau..trus aku blah n kembali kt umh...dah sampai umh elok jer dia call..sowi i angin sangat now panggilan x dilayan!!!! biar dia tahu perasaan bila call org xangkat :p so nk hilangkn stress aku beronline n layan cartoon nga anak, lg bahagia n gumbira ati aku ....

Tp now nk aku tulis pasal budget keluarga kami untuk tahun 2013 ni..tp bkn budget setahun  ni budget 3 bulan pertama sahaja iaitu...

Januari
3 Jan adalah my birthday yg ke 29, wooowwwwwww dh nk menghampiri angka 30 tuhh..serammm,mcm dh tua sgt bila dh nk masuk 3series ni...tp kalu masuk BMW 3series cnfirm xseram tp tu la xpernah masuk lg, masuk 5series terus :P....Apa agaknya hadiah besday tahun ni ek sayang...so cepat kira budget untuk my besday present ya :p

Tengah bulan lak birthday kakak merah...yg ni mmg xleh tangguh2 punya...mmg kna ready sebelum besday dia lg...$$$$$$...

Febuari
15 Feb lak our 3rd anniversary...huhuhuhu....this time xleh nk g bercuti kt mn2 coz dalam ketegori waktu sarat dh n kena bersenang lenang goyang vontot kt umh jer..kuar makan2 jer la...tp start jan 2013 smp ler ke beranak aku akn pantang kambing...takut bila ingat balik time zharif dl, shari sblum beranakkn dia, aku g mkn lamb khabsah..esoknya terus beranakkn budak tuh tp aku tetiba lak demam...huhuhuhu...serik2..Tapi sbb xleh nk g bercuti kn, kita g mkn kt tempat best2 ckit yaaa...

Mac
InsyaAllah cahaya mata kami yg ke 2 akan lahir ke dunia...budget untuk bersalin kali nih adalah untuk booking FPP Putrajaya...ya ada ank sulong yg masih kecik nih, blh la dia bersama aku jgk mlm2 pas lahirkn adik dia...senang papa nk jaga abg n jaga mama n adik dlm masa yg sama...Semoga dipermudahkn proses bersalin kali nih n aku dan baby selamat...Amin...

Errrmmm...untuk 3 bln pertama nih duit mmg mengalir laju jer kuar dari saving acc...InsyaAllah akan ada rezeki untuk baby nnt.Amin..

Papa jgn lupa hadiah mama tu yer...untuk besday, anniversary, yg tu blh dicampur tolak dapat 1 hadiah yg berbaloi2 tu kn...But untuk hadiah bersalin tu sebagaimana perjanjian yaaa..hehehehehe....sila jgn botak kepala ya sayang...